Konkurs Biblioteczny

Maj 4, 2020 by

Konkurs biblioteczny

Drodzy Uczniowie

Z okazji Dnia Bibliotekarza, który przypada 8 maja zapraszam chętnych uczniów do udziału w konkursie na wiersz o tematyce wiosennej (dla klas młodszych). Klasy starsze proszę o podzielenie się swoimi emocjami związanymi z trudnym czasem izolacji, poprzez napisanie wiersza o swoich odczuciach, a jednocześnie dobrze byłoby, aby zawierał on pozytywne emocje, przesłanie do innych osób zwłaszcza tych, które są zarażone koronawirusem, a często spotykają się z hejtem zamiast ze wsparciem i pomocą. Dbanie o własne zdrowie nie powinno czynić nas egoistami.

Regulamin konkursu:

– konkurs skierowany do uczniów klas I-VIII naszej szkoły;

– samodzielnie napisany wiersz (długość dowolna, nie musi być rymowany) należy przesłać przez dziennik elektroniczny do bibliotekarki Teresy Trypuć lub na adres e-mail: teresa.trypuc@gmail.com w terminie do 22 maja;

– przewidziane są nagrody (ilość w zależności od ilości przysłanych wierszy), które rozdane będą po powrocie do zajęć w szkole;

– wcześniej tj. po rozstrzygnięciu konkursu – po 22 maja najlepsze wiersze będą opublikowane na stronie szkoły i na blogu biblioteki.

Cele konkursu:

– rozwijanie aktywności twórczej dzieci, wyobraźni;

– zachęcanie do wyrażania, uwalniania swoich emocji; rozwijanie empatii w sytuacjach trudnych;

– wdrażanie do zdrowego, efektywnego i twórczego spędzania czasu;

  • promowanie właściwych postaw i relacji międzyludzkich.

Pozdrawiam serdecznie i czekam na Waszą twórczość.

Teresa Trypuć

Niżej publikuję swój wiersz, który napisałam wcześniej, ale pasuje on do obecnej, trudnej sytuacji.

Chcę zaczarować świat

Zaczaruję świat by był

jak niewinne dziecko.

By kartę swą czystą miał,

a pisać ją było lekko.

By istniała harmonia

między przyrodą, a człowiekiem.

By tylko zgoda panowała

pomiędzy krajami z każdym wiekiem.

By pośród ludzi miłość kwitła,

a dobroć była cechą główną.

By szczęście w każdym z nas mieszkało

i by nie było nigdy smutno.

 

Related Posts

Share This